16. 1. 2017
Za poslední měsíce vyskočily ceny bytů a pozemků nejrychleji od roku 2010.
Byty
Průměrná tržní cena bytů vyrostla meziročně dokonce o více než 8 %. Samozřejmě se nárůst liší podle regionu. Logicky největší cenový nárůst zaznamenala Praha. Dále pak Jihomoravský a Královehradecký kraj.
Zajímavostí je také to, že ceny panelových bytů rostou rychleji, než ceny těch cihlových. Což můžeme přisuzovat faktu, že s panelovými domy se obchoduje častěji.
To co se ale téměř vůbec nemění, je velikost nejprodávanějších bytů. Stále se nejlépe prodávají byty v rozmezí 55 - 75 metrů čtverečních.
Pozemky
Za poslední čtvrtletí nevyskočily rekordně jen byty, ale také pozemky. Cena se zvýšila o 2,9 % a meziročně téměř o 8 %. Důvod je prostý. Pozemek je jedna z nejjistějších investic, protože je dlouhodobě stabilní a nevyžadují žádné udržovací náklady.
Nejoblíbenější pozemky jsou v okolí velkých měst. A stejně jako byty i pozemky mají své favority v metrech čtverečních. Nejčastěji se kupují ty kolem 850 metrů.
Domy
Nejméně rostou ceny domů. Za poslední rok „jen" o 2,5 %. Z vlastní zkušenosti vím, že se nejlépe prodávají starší domy vhodné k rekonstrukci. Ideálně pak ve městě, nebo jeho blízkém okolí. Samozřejmě mají kupující často v úmyslu využít i příslušné dotace.
Autor: Ing. Pavlína Maříková
Spojuji dvě vášně – svět nemovitostí a svět investic.
Jako odhadce vidím skutečnou hodnotu nemovitosti, jako investor sleduji příležitosti i v jiných aktivech.
Proto nabízím poradenství nejen při koupi či prodeji nemovitosti, ale i při rozhodování, zda volné prostředky uložit do nemovitostí, drahých kovů nebo moderních investic.
Pokud se klient rozhodne pro prodej, navrhuji a realizuji celý proces jako promyšlenou strategii.
Nejde jen o vystavení inzerátu, ale o práci s potenciálem nemovitosti, cílovou skupinou a příběhem, který dává smysl kupujícímu a pomáhá mu pochopit a přijmout nastavenou cenu.
Díky nadhledu nad realitním i investičním trhem, důrazu na správné nacenění, cílený marketing a profesionální homestaging připravuji nemovitosti tak, aby oslovily správné kupující a obstály v konkurenci. Právě tím se můj přístup liší od klasické realitní praxe.