24. 12. 2018
Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:
-
špatný marketink
-
nereálná cena
V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?
Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.
Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"
Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.
Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.
Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.
Autor: Ing. Pavlína Maříková
Spojuji dvě vášně – svět nemovitostí a svět investic.
Jako odhadce vidím skutečnou hodnotu nemovitosti, jako investor sleduji příležitosti i v jiných aktivech.
Proto nabízím poradenství nejen při koupi či prodeji nemovitosti, ale i při rozhodování, zda volné prostředky uložit do nemovitostí, drahých kovů nebo moderních investic.
Pokud se klient rozhodne pro prodej, navrhuji a realizuji celý proces jako promyšlenou strategii.
Nejde jen o vystavení inzerátu, ale o práci s potenciálem nemovitosti, cílovou skupinou a příběhem, který dává smysl kupujícímu a pomáhá mu pochopit a přijmout nastavenou cenu.
Díky nadhledu nad realitním i investičním trhem, důrazu na správné nacenění, cílený marketing a profesionální homestaging připravuji nemovitosti tak, aby oslovily správné kupující a obstály v konkurenci. Právě tím se můj přístup liší od klasické realitní praxe.